تبلیغات
مهدویت و آخرالزمان - نقد فیلم مرد عنکبوتی
 
 
 
نقد فیلم مرد عنکبوتی

spider man 4 t2 مرد عنکبوتی شگفت انگیز

 
 
این مقاله به تحلیل و بررسی ابعاد مختلف مجموعه فیلم مرد عنکبوتی می پردازد و با تشریح مفاهیم موجود در آن و تبیین تبعات آن در سطح جامعه ، به شیوه ای مستدل ، لایه های مختلف فکری و اعتقادی آن را مشخص می نماید تا مخاطبان پشت پرده تولیدات هالیوودی را بهتر بشناسد

مقدمه :
سری سه گانه مرد عنکبوتی به عنوان یکی از مجموعه های پرطرفدار تولید هالیوود ، به مردم جهان عرضه شد . پس از تولید این مجموعه ، موج استفاده از کارکتر مرد عنکبوتی در محصولات تجاری ، تبلیغاتی ، آموزشی و ... در جهان به راه افتاد و با برگزاری جشنواره ها و همایش ها برای این فیلم ، مرد عنکبوتی به عنوان یک چهره محبوب به مخاطب جهانی ارائه گردید . نوشتار حاضر در چند بخش به بررسی ابعاد این پدیده سینمایی و اهداف مکان آن در حوزه های مختلف عرصه سازی فرهنگی ، تحریف مفاهیم ، الگودهی اجتماعی و فلج کردن بیداری اسلامی در مقابل غرب و صهیونیزم می پردازد . مقاله حاضر با در نظر گرفتن هم زمانی ساخت این مجموعه با تحولات جهانی به رسالت اصلی این مجموعه در زمان حاضر اشاره خواهد داشت .
در این پژوهش قصد داریم به چند پرسش پاسخ دهیم :
1 ـ علت انتخاب و بازآفرینی کارکتر قدیمی مرد عنکبوتی و ستاره کردن آن در سالهای اخیر چیست ؟
2 ـ در مجموعه مرد عنکبوتی چه مفاهیم و موضوعاتی به مخاطب القا می شود ؟
3 ـ مجموعه مرد عنکبوتی چه اهدافی را در مقابل جهان اسلام دنبال می کند ؟
مفروض این نوشتار را نیز می توان به طور اجمال اینگونه مطرح نمود : فیلم و سینما به عنوان یک صنعت و رسانه ی استراتژیک ، در جهان غرب کاربرد دارد . این صنعت ، ابزاری مناسب جهت فرهنگ سازی و استحاله ی فرهنگی دیگر تمدنها ، توسط غرب می باشد . شناخت ابعاد و اهداف تولیدات این صنعت در راستای مفاهیم تقابل تمدنی میان غرب و اسلام ، یک ضرورت برای جامعه اسلامی می باشد .
این نوشتار شامل بخشهای زیر می باشد :
1 ـ بخش اول : عنکبوت ، نماد ، آیت
2 ـ بخش دوم : اسرائیل و مرد عنکبوتی
3 ـ بخش سوم : سه گانه عنکبوتی و عرصه سازی فرهنگی
4 ـ بخش چهارم : مفاهیم و محتوا در شبکه عنکبوتی
5 ـ بخش پنجم : نتیجه گیری
بخش اول ـ عنکبوت ، نماد ، آیت
برای شناخت بهتر نسبت به یک موضوع ابتدا باید ریشه های مفهومی و نمادی آن را بررسی نماییم تا بتوانیم تحلیل صحیحی را ارائه دهیم . اولین سوالی که مطرح می شود این است که ، چرا به سراغ مردی با خصلت های عنکبوت رفته اند ؟ آیا عنکبوت دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است ؟ آیا عنکبوت سمبل و نماد خاصی برای مفهوم خاصی است ؟ آیا عنکبوت نسبت به موجودات دیگر برتری ویژه ای دارد ؟ ابتدا باید خود عنکبوت را کمی بیشتر بشناسیم . عنکبوت از حشراتی می باشد که در اندازه های مختلف در شکل و رنگ گوناگون در محیط های نسبتاً یکسان زندگی می کند . بحث ما حشره شناسی نیست اما شناخت کلیاتی از این حشره ، برای شناخت نماد آن به ما کمک می کند . این موجود دارای سر و شکمی کوچک است که در میان پاهای بلند او قرار گرفته است . با اینکه غالباً جثه ی کوچکی دارد ولی به خاطر حالت قرار گرفتن پاهایش در اطراف بدن ، بزرگتر از آن چیزی که هست ، نشان داده می شود . این ویژگی ها به علاوه نوع حرکت و شیوه حمله او ، در طرف مقابلش ایجاد رعب و ترس می نماید .
در اغلب نقاط جهان ، مردم احساس بدی نسبت به عنکبوت دارند که به خاطر احساس ترس و وحشت کاذبی است که نسبت به ظاهر عنکبوت دارند . از ویژگی های دیگر عنکبوت این است که در محیط های تاریک و نمناک زندگی می کند و غالباً با نور و روشنایی میانه خوبی ندارد . ویژگی دیگر عنکبوت نحوه ی شکار و دام گذاری او می باشد . این حشره بر سر مسیر حرکت حشرات و موجودات دیگر ، تاری می تند که به طور واضح و مشخص دیده نمی شود و قربانیان ، به علت عدم مشاهده تارها ، به دام او می افتند . شناخت دقیق حالات و روشهای این موجود در نماد شناسی آن کمک بسیاری خواهد نمود .
عنکبوت و نماد آن آنقدر اهمیت دارد که در قرآن کریم ، یک سوره به این نام ، نامگذاری شده است . در این سوره با مطرح کردن موضوع آزمایش و امتحان الهی و تفاوت میان اهل ایمان با اهل نفاق و کفر ، به داستان انبیاء و رسالت آنها در برابر قومشان می پردازد . سپس در آیه ی 41 در مورد عنکبوت و وجه تمثیل آن می فرماید :
(مثل الذین اتخذوا من دون ا... اولیاء کمثل العنکبوت اتخذت بیتاً و ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت لو کانوا یعلمون )؛ « مثل آنان که غیر از خدا را دوستان خود گرفتند ، مثل عنکبوت است که خانه ای برای خود بنیاد کرد و اگر بدانند ، سست ترین خانه ها ، خانه ی عنکبوت است » .
در این آیه به صراحت عنکبوت را نماد کسانی معرفی می کند که با غیر از خدا دوستی کرده و بر غیر او تکیه می نمایند . در این آیه عنکبوت به واسطه ی خانه ی سست و ضعیفی که دارد ، نماد سستی ، بی بنیانی و آسیب پذیری می باشد . از این دو نکته می توان نتیجه گرفت که هر دوستی و ارتباطی که با غیر خدا باشد ، سست و ضعیف و بی بنیان خواهد بود ، که عنکبوت و خانه عنکبوت و تارهای او نماد این دوستی و رابطه ی با غیر خداست . در اکثر فرهنگ های جهان ، عنکبوت سمبل شیطان و نماد کارهای شیطان می باشد . حتی در برخی مناطق به نوعی از عنکبوت ، شیطانک گفته می شود . ممکن است در برخی فرهنگهای محدود از عنکبوت برای نمادهای دیگری استفاده شود که باید علت آن را نیز ریشه یابی نمود .  در اکثر مناطق و میان غالب فرهنگ ها عنکبوت نماد شیطان ، شیطنت ، روشهای شیطانی ، ترس و وحشت ، شومی ، بی برکتی ، سستی و ضعف ، آسیب پذیری و ذلت می باشد . حتی در برخی از روایات اسلامی آمده است که وجود عنکبوت و تارهای آن در خانه باعث رفتن روزی و برکت از آن خانه خواهد شد . (1)
با این توضیحات و بر اساس روش شناسی قرآن که هر موجودی را در عالم آیت و نشانه ای برای قدرت خداوند و بیداری انسان معرفی می کند تا انسان توجه و گرایشش به سمت او باشد ، می توان عنکبوت را نمادی از شیطان و روشهای او دانست ، چرا که همانگونه که گفته شد عنکبوت دارای جثه ی کوچکی می باشد ولی با بزرگ نشان دادن خود ، سعی می کند خود را قوی تر و بزرگتر از آنچه که هست ، نشان دهد . همین روش را درباره ی شیطان نیز داریم . قرآن درباره ی شیطان و کید او می فرماید : ( ان کید الشیطان کان ضعیفاً )؛« به درستی که کید شیطان ضعیف است » (2)
شیطان نیز سعی می کند با بزرگ و قوی نشان دادن خود ، در دل بندگان خدا ، هراس و ضعف ایجاد نماید . این روش را در فیلمهای سینمای وحشت نیز که به مقولات موجودات شیطانی و اهریمنی و جنیان می پردازد می توان مشاهده کرد . خود این نکته که چرا سینمایی در جهان به وجود آمده که رسالتش ایجاد ترس و وحشت در میان مردم است ؟ جای تامل دارد ، با اینکه انسانها به غیر از خداوند نباید از هیچ موجود دیگری ترس و واهمه داشته باشند . حتی در این جهت شهرک هایی در آمریکا ساخته شده است که در آن کلوپ ها و مغازه هایی قرار دارد که با روشهای مختلف و ابزار گوناگون ، سعی در القای وحشت دربین میان مردم دارند .
شاید فلسفه تونل وحشت در شهربازیها نیزهمین باشد . بی شک می توان نقش مدیریتی شیطان را در این فرهنگ سازی وحشت و ترس جستجو نمود . یکی دیگر از ویژگی های مشترک میان عنکبوت و شیطان روش شکار آنها می باشد . عنکبوت با تنیدن تارهایش بر سر راه موجودات دیگر آنها را شکار می کند . نکته قابل توجه این است که تارهای عنکبوت فوق العاده ضعیف هستند ولی هنگامی که در کنار هم تنیده می شوند ، می توانند موجودی را در خود اسیر کنند . یکی دیگر از ویژگی های تارهای عنکبوت چسبندگی آنهاست که به بدن قربانی می چسبد و هر گونه تلاش او باعث گرفتاری بیشترش می شود . عنکبوت ساعتها و روزها بی حرکت می ماند تا لحظه مناسب فرا رسد و قربانی خود را شکار نماید . حال به بررسی تطبیقی این موارد در روشهای شیطان می پردازیم . شیطان نیز برای به دام انداختن و فریب و انحراف بندگان خدا بر سر راه آنها می نشیند تا آنها را از راه مستقیم و صحیح ، منحرف نماید (3) .
شیطان رسالت اصلی خود را اغوا و فریب بندگان خدا تعریف نموده است (4) . که با ابزارهای خود که همان تارهایش باشد ، مثل لذت های دنیایی ، مقام ، شهوت ، خشم  کبر ... بر سر راه بندگان خدا دام می گذارد تا آنها را گرفتار و اسیر هوی و هوس نماید و از بندگی خدا خارج سازد . شیطان ممکن است سالها برای انحراف و فریب یک فرد برنامه ریزی نماید . ذره ذره او را به گناه نزدیک کند تا در نهایت او در میان تارهای هوی و هوس گرفتار شود و دیگر نتواند رهایی یابد . میل به دنیا و لذت های آن همراه با وسوسه های شیطان همان تارهای چسبنده ی شیطان است . شیطان برای مقابله با پیاده نمودن احکام دین الهی و برقراری حکومت دینی بر روی زمین از همان ابتدای خلقت آدم ، شروع به فعالیت نمود . تا کنون نیز رسالت غالب پیامبران را با شکست مواجه نموده است . با این توضیحات بی شک عنکبوت یکی از آیت های الهی می باشد برای شناخت بهتر و دقیق تر شیطان و روشهای او و اینکه دوستی و پیوستن به سپاه شیطان همانند تکیه بر خانه عنکبوت است . این تذکر و هشداری است برای انسانها تا رابطه و دوستی با غیر خدا را بر دوستی با خدا ترجیح ندهند .
بخش دوم ـ اسرائیل و مرد عنکبوتی
یکی از روشهای هالیوود در تغییر دادن ذهنیت مردم جهان نسبت به یک موضوع ، ساختن فیلمهایی است با آن مضامین ، که در آنها شخصیت ها و قهرمانان فیلم بر خلاف ذهنیت عمومی مخاطبان رفتار کرده و به مرور زمان دیدگاه مردم نسبت به آن پدیده تغییر می کند . این روش را در دو موضوع به طور اجمال بررسی می نماییم :
1ـ موش
2 ـ هولوکاست
1 ـ موش در فرهنگ مردم اروپا نماد پلشتی ، خسیسی ، حرص ، مخفی کاری ، آفت و .. می باشد . در طول تاریخ اروپا بر اثر همنشینی یهودیان با مردم آن و رفتارهای اجتماعی آنها با غیر یهودیان ، مردم اروپا به یهودیان لقب موش داده اند .
رفتار یهودیان در جامعه اروپا ، نقش آنها در گسترش ربا و آسیب های اقتصادی ، حرص آنها در مال اندوزی ، خست آنها نسبت به کمک به دیگران و دیگر رفتارهای آنها باعث نفرت و انزجار مردم اروپا از آنها گردید . یهودیان برای اینکه بتوانند ذهنیت مردم اروپا را نسبت به خود تغییر دهند ، سعی کردند ذهنیت آنها را نسبت به موش که نماد یهود بود عوض نمایند . به همین دلیل با شکل گیری سینما و هالیوود ، کمپانی های کارتونی به معرفی شخصیت هایی چون میکی موس ، تام و جری ، موش سر آشپز و ... پرداختند که در آنها موش یک موجود دوست داشتنی با ویژگی های مثبت و برتر می باشد که همیشه در کارش موفق است و مورد تمجید دیگران قرار می گیرد . پس از ساخت این شخصیت های کارتونی ، بازار تبلیغات و محصولات تجاری و عروسکی آنها نیز رونق گرفت و گسترش یافت . ثمره ی این روند این بود که ذهن کودکان نسبت به موش ذهنیت مثبتی داشت و هر گونه تشبیه کردن یهود به موش باعث مثبت جلوه کردن یهودیان می شد . هنوز هم این شخصیت پردازی موش موفق در فیلمها دیده می شود و به ندرت می توان موشی را در فیلمها یافت که شخصیت واقعی و یا منفی داشته باشد .
2 ـ هولوکاست ، یهودیان و صهیونیستها برای پذیرش عمومی افکار جهان نسبت به دروغ تاریخی هولوکاست و متهم کردن آلمان هیتلری ، شروع به ساخت فیلمها و سریالهایی نمودند که در آن موضوع ساختگی هولوکاست به طور جدی مطرح می شد . با نمایش این فیلمها به مرور ذهنیت مردم این واقعه را پذیرفت و چهره ای مظلوم از یهود در ذهن آنها شکل گرفت . یهودیان سپس با مظلوم نمایی در سطح جهان به کسب امتیازات مختلف پرداختند که یکی از آنها تاسیس دولت جمعی اسرائیل است . با شکل گیری این ذهنیت میان مردم کمتر کسی به ارتباط یهودیان اروپا و آلمان هیتلری در راه اندازی جنگهای اول و دوم اروپا ، فکر خواهد نمود و دست یهود در جنگ افروزی و بهره برداری از جنگ پنهان خواهد بود .
با این مقدمه به سراغ ارتباط میان اسرائیل ، یهودیان و مرد عنکبوتی می رویم .
در سال 2000 میلادی پس از شکست اسرائیل از مقاومت اسلامی حزب الله لبنان و عقب نشینی آنها از مناطق جنوبی لبنان ، مراسم جشنی به مناسبت پیروزی و آزادسازی آن مناطق ، در ورزشگاه یکی از شهرهای جنوب لبنان برگزار شد . در این مراسم ، سید حسن نصرالله دبیر کل مقاومت اسلامی حزب الله لبنان ، در سخنرانی خود ، جمله ای استراتژیک و مهم ایراد کرد که تیتراژ بسیاری از برنامه های مستند و خبری گردید . جمله او عبارت بود از : (و الله هذا الاسرائیل اوهن من بیت العنکبوت)؛ « به خدا قسم این اسرائیل از خانه ی عنکبوت سست تر است » این تعبیر دقیق و مهم ، آینده اسرائیل را ترسیم می کرد که به زودی از هم خواهد پاشید . با وقوع جنگ 33 روزه و پیروزی حزب الله لبنان و شروع شکست های بزرگ اسرائیل ، تعبیر کلام سید حسن نصرالله واضح تر شد . پس از این سخنرانی و به کار بردن این تشبیه برای اسرائیل ، ارتش این کشور برای آنکه نشان دهد این تعبیر اشتباه است ، عملیاتی را برنامه ریزی کرد به نام تارهای آهنین ، تا ثابت نماید اگر کشور اسرائیل مانند خانه ی عنکبوت می باشد ولی تارهای تشکیل دهنده ی آن ، آهنین و فولادین است و از هم گسسته نمی شود .
در این عملیات که مدتی بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله انجام گرفت ، ارتش اسرائیل قصد داشت با نفوذ به خاک لبنان و تصرف همان شهر ، پرچم اسرائیل را در آن ورزشگاه نصب نماید و قدرت تارهای آهنین خود را نشان دهد ولی این عملیات شکست خورد و آنها نتوانستند وارد شهر شوند . با پخش شدن پیام سید حسن نصرالله در سراسر جهان و شکل گیری ذهنیت مردم نسبت به جامعه ی اسرائیل و شباهت آن به خانه عنکبوت ، هیبت و اعتبار سیاسی و نظامی اسرائیل به خطر افتاد . مردم آنچه از اسرائیل شنیده بودند ، اقتدار سیاسی ، اقتدار نظامی ، قدرت تسلیحاتی واتمی ، توانایی علمی و تکنولوژیکی و غیره بود که با این تشبیه، تمام آن اعتبار و اقتدار ظاهری زیر سوال می رفت .
در این مرحله لیدرها و تئوریسین های فکری اسرائیل و یهود ، برای حفظ اعتبار ظاهری آن ، روش قبلی خود را به کار گرفتند . این روش که تغییر دادن یک مفهوم توسط ابزار سینماست ، در نهایت باعث تغییر ذهنیت مردم نسبت به آن مفهوم خواهد شد .
در این مرحله سیاست گذاران هالیوود به طراحی و ارائه شخصیت مرد عنکبوتی روی آوردند تا بتوانند با معرفی یک قهرمان و ناجی با ویژگی های عنکبوت ، ذهنیت ایجاد شده نسبت به عنکبوت را در افکار عمومی تغییر دهند . ویژگی و خصوصیت منحصر به فرد این قهرمان بر خلاف سوپراستارهای قبل هالیوود بود . او نه دارای اندام تنومند و غول آسا بود و نه توانایی هنرهای رزمی دارد و نه هوش سرشار پلیسی دارد و نه از انواع سلاح استفاده می کند . این قهرمان حتی از سیستمهای اطلاعاتی و جاسوسی فوق پیشرفته نیز استفاده نمی کند . بر خلاف تمام قهرمانان هالیوودی ، دارای چهره ای مهربان و آرام است . او یک فرد عادی و کمی هم دست و پا چلفتی می باشد ، که گاهاً مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد . او حتی در تامین زندگی اش مشکل دارد . این فرد تنها با گزیدن یک عنکبوت به توانایی های فوق بشری دست می یابد . تمام توان و قدرت او به خاطر خصلت های عنکبوتی اش می باشد . چهره ای که از او ارائه می گردد ، یک فرد مهربان و دوست داشتنی که تنها دغدغه اش حل مشکلات مردم و نجات آنها در سختی ها و حوادث می باشد . منجی عنکبوت آنقدر در بین مردم پذیرفته می شود که در تمام مشکلات وقتی از دست کسی کاری بر نمی آید ، همه منتظر آمدن او هستند . تمام ابزار و سلاح او در نجات مردم و شهر ، تارهای قوی و محکم اوست که او را از این سوی شهر به آن سوی شهر می برد و از این تارها برای مهار مشکلات و تهدیدها استفاده می کند .
با خلق چنین شخصیتی ، با تارهای محکم و قوی ، ذهنیت مخاطب نسبت به سست بودن تارهای عنکبوت و خانه اش و منفی بودن خود عنکبوت ، تغییر می کند و چهره ای مثبت و قوی ا زعنکبوت و خانه اش در ذهن شکل می گیرد . در نتیجه تشبیه شدن اسرائیل به خانه ی عنکبوت نیز دیگر این پیام را نخواهد داشت که پایه های حکومت اسرائیل سست و ضعیف می باشد .
بخش سوم ـ سه گانه عنکبوتی و عرصه سازی فرهنگی
در سال 2001 قسمت اول از سری مرد عنکبوتی به بازار آمد ، پس از مدتی قسمت دوم و در نهایت مرد عنکبوتی 3 در سال 2007 راهی بازار شد . در این سه گانه عنکبوتی ، قهرمان داستان که نقش منجی را برای مردم شهر دارد ، به وسیله ی نیش یک عنکبوت به توانایی های عنکبوتی دست می یابد . به بررسی نکات این مجموعه می پردازیم :
1 ـ آنچه قابل توجه است اینکه منجی در این مجموعه با پشتوانه ی تکنولوژی و علم مدرن و فناوری های پیشرفته غرب مردم را نجات نمی دهد .
بلکه قدرت فوق بشری او تنها از طریق یک حیوان به او انتقال داده می شود . یعنی می توان از حیوانات ویژگی های رفتاری کسب کرد که به وسیله ی آنها ، انسانها را نجات داد . با این روش منجی دیگر نیازی به قدرت الهی و تاییدات خداوند نخواهد داشت .
2 ـ تیتراژ ابتدایی قسمت سوم ، مجموعه ای از تارهای تنیده شده در سراسر فضا را نشان می دهد که به طور پیوسته و یکپارچه ، شبکه ای تار عنکبوتی را نشان می دهد که بر جهان حاکم است . این سیستم و شبکه تار عنکبوتی و سیطره آن بر جهان را می توان در سیستم کابلهای نوری فضای سایبرناتیک که جهان اینترنت را در کل دنیا به هم مرتبط ساخته نیز مشاهده کرد . همچنین در نقشه ی جامع علمی دنیا که توسط غرب شکل گرفته است و طراحی شده است ، همین سیطره تار عنکبوتی دیده می شود .
در پایان تیتراژ شروع فیلم در قسمت سوم نیز نمایی از شهر نشان داده می شود که قسمتهایی از این شبکه تار عنکبوتی می باشد و وقتی کنار هم قرار می گیرند ، شهر کامل می شود .
3 ـ آغاز قسمت سوم با نمایی از شهر همراه است که ساختمانهای آن شبیه به نمادهای ابلیسک می باشد که یکی از نمادهای شیطان پرستان است که در شهرهای مختلف جهان این نماد وجود دارد که سمبل آلت تناسلی یکی از شیاطین اساطیری غرب می باشد .
4 ـ در کل فضای فیلم نوع ساختمانهایی که در سکانسهای کوتاه نشان داده می شود ، غالباً دارای معماری فراماسونری می باشد . سازمان فراماسونری یکی از سازمانهای مخفی فوق العاده سری می باشد که در خدمت اهداف یهود و صهیونیزم جهانی می باشد .
5 ـ یکی از نکته های قابل توجه رنگ لباس مرد عنکبوتی می باشد . رنگ این لباس که از دو رنگ آبی و قرمز تشکیل شده است ، همرنگ لباس سوپراستارهای قبلی هالیوود مثل سوپرمن و ... می باشد . این دو رنگ اصلی پرچم ایالات متحده آمریکا می باشد . این رنگ لباس قهرمان داستان به مخاطب این پیام را القاء می کند که ، همانگونه که رنگ لباس منجی مردم و شهر آبی و قرمز بود ، منجی واقعی کشورها و ملت ها هم پرچمی به همین رنگ خواهد داشت و باعث مقبولیت پرچم آمریکا در ذهن مخاطبان می شود .
6 ـ یکی دیگر از ویژگی های لباس مرد عنکبوتی ماسک اوست که کاملاً با تارهای عنکبوت پوشیده شده است . اصولاً ماسک در اکثر فیلمهای هالیوودی مطرح می باشد . در این مجموعه نیز غالب شخصیتهای اصلی دارای ماسک های مختلف می باشند . در قسمت سوم این مجموعه ابتدای فیلم ، انواع ماسکهای یکی از شخصیتها ( هدی ) را نشان می دهد . ماسک ، کارکرد آن و فلسفه آن در مهمانی های فراماسونها و گروههای شیطان پرست ، مقوله ای مفصل و جدی می باشد که حتی در بازی های کودکان نیز به شدت رسوخ نموده است . بررسی این پدیده در ابعاد گوناگون لازم و ضروری می باشد که از فرصت این نوشتار خارج است .
7 ـ یکی دیگر از نمادهای این مجموعه که نهادینه شده است ، علامت سلام شیطان پرستان است که مرد عنکبوتی در حالت فرستادن تار خود ، این علامت را با دست نشان می دهد . این علامت یکی از رمزهای ارتباطی میان شیطان پرستان و گروههای موسیقی راک و رپ می باشد و در عکسهای مرد عنکبوتی به طور واضح مشهود است .
علامت سلام شیطان پرستان در قالب شخصیت مرد عنکبوتی بر روی کلیه محصولات با مارک مرد عنکبوتی ، در تمام بازارها دیده می شود . لوازمی مثل حوله ، پتو ، اسباب بازی ، عکس، پوستر و ... که با این علامت از مرد عنکبوتی در سطح شهر دیده می شود .
حتی پارکهای بازی ویژه کودکان که با شکل مرد عنکبوتی می باشد ، این حالت سلام شیطان پرستان را دارد . پذیرفته شدن این علامت و نهادینه شدن آن در میان مردم و کودکان ، در واقع نهادینه شدن نمادها و گروههای شیطان پرست می باشد . با این علامت ماهیت این منجی عنکبوتی کاملاً مشخص می گردد ، « منجی شیطان پرست » .
کمتر کودکی را می توان یافت که اسباب بازی یا وسایل مدرسه اش با عکسی از مرد عنکبوتی همراه نباشد . شاید در نگاه اول مسئله آنقدر جدی نباشد ، ولی با دانستن نقش و اهمیت الگوپذیری و همزاد پنداری در کودکان و نوجوانان ، اهمیت این مطلب روشن خواهد شد . نسلی که در کودکی با الگوهای مرد عنکبوتی و باربی ، همزاد پنداری کرده باشد ، در بزرگسالی ، چه باورها و نمادهایی را خواهد داشت ؟
8 ـ مرد عنکبوتی در قسمت اول ، جوانی با چهره ای معصومانه است که بسیار مودب و اخلاق محور است . او نوعی زهد و پارسایی را به نمایش می گذارد که در تمام مجموعه دیده می شود . زندگی محقرانه او در یک اتاق ، نداشتن شغل مناسب و پر درآمد ، زندگی فقیرانه ، عدم سوء استفاده از قدرت ، عدم استفاده از امکانات رفاهی ، همه و همه شخصیتی نیمه زاهد از او ارائه می دهد که برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی می باشد .
9 ـ مرد عنکبوتی در قسمت اول با پدر دوست خود ، که قصد تسلط بر شهر را دارد درگیر می شود و شهر را از تهدید او نجات می دهد . در قسمت دوم یکی از اساتید دانشگاه که به قدرت علم و تکنولوژی مجهز است ، تلاش می کند که شهر را نابود نماید و باز منجی عنکبوتی ، ناجی شهر می شود . در قسمت سوم ، عامل تهدید کننده شهر ، دو عامل می باشد . مرد شنی که توسط تکنولوژی تغییر ساختار مولکوی ، ساختارش از شن شکل گرفته و عامل دوم یک موجود ناشناخته ، سیاه رنگ که خاصیت انگل مانند دارد و از خارج زمین وارد آمریکا شده است . در واقع منجی شهر با یک موجود تغییر ماهیت یافته و یک عامل بیگانه ، خارج از تمدن آمریکایی روبروست . بررسی این مراحل مبارزاتی مرد عنکبوتی در سه قسمت و ارتباط آن با حوادث آخرالزمان و اتفاقات منجی آخرالزمان ، مقوله ای مهم و راهبردی می باشد که باید در جای دیگر به آن پرداخت .
10 ـ در قسمت سوم ، یک عامل بیگانه از خارج زمین وارد می شود و به تمدن غرب حمله می کند . این موضوع در بسیاری از فیلمهای هالیوودی تکرار شده است مثل مجموعه بیگانه که در چند قسمت ساخته شد . پیام این موضوع برای جامعه آمریکا این است که ، همیشه تمدن غرب و آمریکا مورد تهدید یک عامل بیرونی و بیگانه و خارج تمدنی است . زمانی کمونیسم و زمانی دیگر اسلام .
قرار دادن همیشگی مردم در حالت تهدید ، یکی از سیاستهای ایالات متحده است که به وسیله ی هالیوود و رسانه های خبری ایجاد می گردد . این تهدید یا کمونیسم است که چندین سال جنگ سرد و جنگ ستارگان را به خود معطوف کرد . یا اسلام است که تروریسم و حمله به آمریکا را به آن نسبت می دهند .
موج بیگانه هراسی امروز تبدیل شده است به اسلام هراسی یا اسلام فوبیا .
11 ـ یکی دیگر از موضوعات فرهنگ سازی مرد عنکبوتی ، ارائه مدل زندگی آمریکایی یا وسترنیزیشن می باشد . وسترنیزیشن یا غربی سازی جهان به این معنی است که فرهنگ و روش و مدل زندگی غربی با تمام نمادها و فاکتورها برای تمام مردم جهان به صورت یک دستور العمل ارائه می شود و مردم جهان طبق این مدل غربی ، سبک زندگی خود را در ابعاد مختلف پیش می گیرند .
مدل نامزدی غربی ، مدل رابطه دختر و پسر آمریکایی ، مدل لباس آمریکایی ، مدل تفریح غربی ، مدل بیان احساسات غربی ، مدل خواستگاری غربی ، مدل عصرانه یا میان وعده های غذایی غربی ، مدل منجی گرایی غربی ، مدل دموکراسی آمریکایی ، مدل جشنواره ای غربی ، مدل زناشویی غربی ، همگی مدلهایی هستند که در سراسر مجموعه مرد عنکبوتی و غالب فیلمهای هالیوودی به عنوان مدل زندگی آمریکایی به جهان ارائه می گردد . هدف این جریان استحاله فرهنگی و سیطره ی فرهنگ و مدل زندگی آمریکایی بر جهان می باشد . نمونه های مختلف این غربی سازی را در جامعه ایران نیز می توان مشاهده کرد . مراسماتی مثل تزئین درختان و چراغانی کردن آن در ایام تولد حضرت مسیح توسط غیر مسیحیان ، جشن ولنتاین یا عید عشاق ، جشنواره مجسمه های یخی ، مغازه های فست فود ، شهربازیها و ... تمام این موارد قسمتهایی از تمدن غرب هستند که در فرهنگ ما وارد شده است .
آنچه در مجموعه عنکبوتی و دیگر تولیدات هالیوود ارائه می گردد ، سیطره ی تار عنکبوتی فرهنگ استعماری و شیطانی یهود ، صهیونیزم ، فراسومانها ، شیطان پرستان است که همان تار تنیده شیطان برای اغوای بندگان خداست .
12 ـ چهره ای که از کلیسا در قسمت سوم نشان داده می شود ، بیشتر به کلیساهای قرون وسطی شباهت دارد . کلیساهایی که با تاریکی و سیاهی عجین است . این سیاه نمایی و تاریک نمایی کلیسا در کنار سیاه نمایی قرون وسطی در فرهنگ و تاریخ غرب ، هدفمند می باشد . غرب با سیاه نمایی قرون وسطی که دوران حاکمیت کلیسا و دین بر اروپاست ، در واقع حاکمیت دین را زیر سوال می برد . آنچه هدف غرب است ، نشان دادن جامعه بدون سیطره دین است که پس از رنسانس از سیطره ی دین رها شد و به سکولاریزم منتهی شد . هر چه قرون وسطی را سیاه نشان دهیم ، نقش دین در زندگی را تاریک و منفی جلوه داده ایم ، در حالی که قرون وسطی از چنین سیاهی و مشکلاتی برخوردار نبوده و دارای رشد و امنیت نیز بوده است .
13 ـ آنچه برای کلیسا نقش مثبت تعریف می شود ، جایی می باشد که صدای ناقوس کلیسا باعث جدا شدن بیگانه از بدن مرد عنکبوتی می شود . یعنی باز آنچه نجات بخش مرد عنکبوتی است ، کلیسا می باشد . این اتفاق یادآور موضوع اعتراف به گناه در نزد مسیحیان و در کلیساست ، که فرد با اعتراف کردن به گناه خود و دادن وجهی به کلیسا ، گناهانش را پاک می کند .
14 ـ مرد عنکبوتی پس از رهایی از عامل بیگانه و کنار گذاشتن خصلت های منفی ، در زیر دوش حمام قرار می گیرد و با حالتی که آرامش رهایی و توبه را تداعی می کند ، در حال نوعی غسل کردن است . این عمل که در مسیحیت تعریف نشده است ، از فرهنگ اسلامی اخذ گردیده است . غسل کردن انواع آن در اسلام کاملاً معلوم و تعریف شده است حتی غسل توبه نیز در تعالیم اسلام آمده است ، که فرد پس از توبه کردن از گناهان خود برای پاکی روح و جسم ، غسل توبه انجام می دهد . ولی در مسیحیت تنها غسل تعمید ، با چند قطره از آب مقدس موضوعیت دارد . پس آنچه مرد عنکبوتی پس از توبه ، به شکل غسل انجام می دهد ، از فرهنگ اسلام گرفته شده است .
بدون آنکه نامی از اسلام برده شود . بعید نیست مدتی دیگر آن را به نام تمدن غرب مصادره نمایند ، همانگونه که علوم اسلامی را پس از رنسانس ، در غرب بازخوانی کرده و به نام خود ثبت نمودند .
15 ـ معماری که ما از کلیسا در قسمت سوم می بینیم ، دارای اشکال مثلثی فراوانی می باشد که یکی از نمادهای معماری فراماسونری است .


 



[ ]
ن : منتظر مهدی (عج)
ت : جمعه 18 اسفند 1391
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
depforce ayurvedic medicine شنبه 1 اردیبهشت 1397 01:30 قبل از ظهر
Hello there! I could have sworn I've ben too this bloog befre buut affter
chhecking thrkugh some off the poswt I realized it's nnew tto me.
Anyways, I'm definitely gkad I fopund it andd I'll bbe book-marking and checking back
frequently!
Online cialis شنبه 18 فروردین 1397 04:44 قبل از ظهر

You revealed this exceptionally well!
cialis et insomni cialis price in bangalore cialis online cialis baratos compran uk cialis kaufen bankberweisung generic cialis 20mg tablets venta de cialis canada cialis generico in farmacia cialis 5mg prix side effects of cialis
cam4 tokens hack key دوشنبه 16 بهمن 1396 05:32 بعد از ظهر
سلام، پس از خواندن این پاراگراف عالی من هستم
همچنین خوشحالم که تجربه خود را با همسران خود به اشتراک می گذارم.
جمعه 12 آبان 1396 07:52 بعد از ظهر
ممنون که آدمارو آگاه میکنید.دمتون گرم!
How do you get Achilles tendonitis? پنجشنبه 9 شهریور 1396 05:05 بعد از ظهر
Great delivery. Great arguments. Keep up the great work.
manicure یکشنبه 20 فروردین 1396 09:39 بعد از ظهر
What's up, after reading this awesome article i am too delighted
to share my knowledge here with mates.
BHW شنبه 19 فروردین 1396 12:49 بعد از ظهر
Thanks very nice blog!
BHW شنبه 12 فروردین 1396 11:03 قبل از ظهر
Thanks for your marvelous posting! I seriously
enjoyed reading it, you're a great author.I will make certain to bookmark your blog and will often come back very soon. I want to encourage one to continue your great posts, have a nice weekend!
جمشید چهارشنبه 10 شهریور 1395 11:16 بعد از ظهر
ببخشید اشتباه شد
جمشید چهارشنبه 10 شهریور 1395 11:14 بعد از ظهر
هه چی شد؟ دیگه نظر منم قبول نمی کنی
ارمین یکشنبه 1 فروردین 1395 04:24 قبل از ظهر
البته خیلی چیزای دیگه ای هم بود که میخواستم بگم ولی متاسفانه نشد.
در هر صورت ممنون از شما بابت مقاله.
پنجشنبه 27 اسفند 1394 12:32 بعد از ظهر
آقا امین هرچیزی یا درسته یا غلط به همون اندازه که اسلام کاذب آسیب میزنه دین آمریکایی که در فیلم معرفی میشه هم خطر آفرینی. شاید درموردش ومن نه اما در مورد نسل کودکان ما این موضوع خیلی مهمه.
ارمین شنبه 12 دی 1394 06:39 بعد از ظهر
ضمنا تو جای جای این فیلم از ضعیف بودن مرد عنکبوتی برای بیننده به نمایش در میاد. مثل قسمت سوم که به کمک دوستش هری موفق میشه.حتی مری جین(نامزد مرد عنکبوتی) تو یکی از سکانس های قسمت سوم به پیتر میگه(هر کسی به کمک نیاز پیدا میکنه پیتر!حتی مرد عنکبوتی)در صورتی که خدای ما از هر گونه نیاز و کمکی عاجزه.
ارمین شنبه 12 دی 1394 06:37 بعد از ظهر
فکر نکنم اینطوریام که تو مقاله ذکر شده باشه!
همچنین از غرب بد گفتید انگار که اونا خدا ندارن!نخیر بخدا دین اونا صد برابر شرف داره به اسلام کاذبی که ما داریم!(نه اینکه اسلام بد باشه ها بلکه اسلامی که ملت ایران دارن دو هزار ارزش نداره)تو یه سکانسی در قسمت سوم، وقتی پیتر(همون مرد عنکبوتی)با هری دوستش درگیر میشه تو یه سر در گمی قرار میگیره و از خدا کمک میخواد!(هری،نفس بکش،خدایا)تو سکانس های پایانی وقتی میفهمه ادی براک(رقیب پیتر تو عکاسی برای بیوگل)به ونوم تبدیل شده سریعا این جمله رو به زبون میاره(خدای من، ادی)
سمانه زمانی چهارشنبه 11 شهریور 1394 04:43 بعد از ظهر
خیلی استفاده کردم.ممنون
محمدرضا شهری پاسخ داد:
خواهش میکنم دوست عزیز مرسی
محمد امین منصوری شنبه 30 خرداد 1394 06:07 قبل از ظهر
برو بابا با این خزعبلاتت.
یکیشم درست نیست.
مریم چهارشنبه 6 آذر 1392 05:34 بعد از ظهر
عالی بود.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
 
 
محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.